Так, зокрема, Службою безпеки у столичному регіоні зафіксовано випадки підпалу неповнолітніми особами релейних шаф сигнальних установок, розташованих вздовж залізничних колій Регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Українська залізниця».
Релейна шафа сигнальної установки є елементом устаткування сигналізації, блокування на залізничному транспорті, що відповідають за регулювання руху рухомого складу по залізничних коліях (робота світлофорів, перемикання стрілочних переводів, фіксація зайнятості залізничної колії та ін.). Їх пошкодження чи руйнування може призвести до збоїв у русі рухомого складу й виникнення надзвичайних ситуацій на залізниці.
Встановлено, що зловмисники отримують “завдання” на підпал зазначеного обладнання через анонімні групи в соціальних мережах, за що, як правило, пропонується грошова винагорода. Виконавці повинні попередньо здійснити відеофіксацію місця розташування релейної шафи. У подальшому, у темну пору доби, вчиняється їїпідпал з використанням побутових легкозаймистих речовин. Для гарантованого пошкодження обладнання шафа може відчинятися за допомогою домашніх слюсарних інструментів. З метою отримання грошової винагороди увесь процес підготовки до підпалу та його результати фіксуються на відео, що є обов’язковою умовою замовника.
Не виключається, що анонімними замовниками наведених «завдань» є представники спецслужб країни-агресора, які переслідують мету руйнування або пошкодження об'єктів залізниці, яка має оборонне значення.
Аналогічні випадки пошкодження обладнання залізниці виявлено у Дніпропетровській, Полтавській, Сумській, Харківській областях.
Ураховуючи викладене, з метою запобігання несвідомому втягуванню неповнолітніх у протиправну діяльність на шкоду національній безпеці України, можливим особливо тяжким наслідкам на залізничному транспорті просимо терміново провести в закладах освіти профілактично-роз’яснювальну роботу з доведенням до учасників освітнього процесу інформації про:
- ризик прихованого використання супротивником неповнолітніх осіб на шкоду державній безпеці України;
- можливі негативні наслідки для обороноздатності держави і безпеки пасажирських перевезень через виконання «завдань» з пошкодження обладнання залізниці;
- кваліфікацію пошкоджень обладнання залізниці та тяжкість кримінальної відповідальності за вчинення таких діянь, що передбачена статтями 113* «Диверсія», 258 «Терористичний акт», 277 «Пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів» Кримінального кодексу України тощо.
Заступник Міністра Андрій СТАШКІВ