ЯКИЙ Я ЧИТАЧ?

Тест для учнів 12-13 роківЧитання - заряджує

Юний читачу! У тебе вже немалий читацький досвід. Настав час усвідомити це. Ми пропонуємо тобі тест для самоперевірки. Визнач сам, який ти читач. Для цього прочитай тест і біля висловів, які відповідають твоєму погляду, постав знак +

1. Читаю швидко, “ковтаю” книги.

2. Читаю повільно, вчитуюсь в кожне слово.

3. Читаю від випадку до випадку будь-які книги , які потрапляють до рук.

4. Книги вибираю ретельно, шкодую час на будь-що.

5. Люблю читати для душі, а не те, що потрібно.

6. Читаю за необхідністю, щоб виконати завдання.

7. Можу читати при будь-яких обставинах, навіть коли шумно: дуже захоплююсь.

8. Розумію зміст книги, читаючи лише в тиші.

9. Книгам не дуже довіряю: там все вигадка.

10. Вірю всьому, про що читаю в книзі.

11. Немає нічого нуднішого від читання.

12. Читання для мене – саме цікаве заняття.

13. Я ніколи не намагаюся поставити себе на місце героїв книги.

14. Читаючи книгу, я подумки хвилююся за героя, як за самого себе.

15. Для мене немає ніякого значення, хто автор книги.

16. Вибираючи і читаючи книгу, я завжди цікавлюсь автором, його біографією.

17. Я міркую так: книга – книгою, а життя – життям.

18. Для мене хороша книга – відкриття нового в житті, відкриття самого себе.

19. Щоб бути читачем, не потрібно особливого таланту – читай і все.

20. Бути хорошим читачем – це талант, який потрібно розвивати.

А тепер підрахуй кількість “+” в парних і непарних висловлюваннях. Якщо парних плюсів більше, то ти - читач-романтик. Ти здатен відчувати чуже життя, як своє, задумуватись не лише над книгою, а й над самим собою. Ти відкриваєш світ книги, і тим самим відкриваєш себе.

Якщо непарних плюсів більше, то читання серед твоїх захоплень займає не перше місце. Сподіваємось, що, читаючи за необхідністю, ти коли не-будь захопишся книгою і відкриєш для себе новий світ відчуттів, в якому захочеться побувати знову і знову.

Якщо в тебе рівна кількість парних і непарних плюсів, то ти людина настрою. Інколи ти читаєш все підряд, інколи вибираєш щось для душі, але бувають моменти, коли ти довго не береш до рук книгу. Якщо чесно, то тобі не вистачає хорошого друга, який любить читати і буде частіше запрошувати тебе з собою до бібліотек.

ВАША ДИТИНА У ДЗЕРКАЛІ ЧИТАННЯ

(тест для батьків)/Files/images/book1.jpg

Шановні батьки! Цей тест для тих, у кого діти навчаються у 5–8 класах. Якщо ви хочете дізнатися, яку роль відіграє і яке місце займає читання у житті вашої дитини, спробуйте вибрати відповіді на данні запитання. Ви зможете не тільки дізнатися про ступінь підготовленості вашої дитини як читача, але й оцінити свої здібності, як організатора читання своєї дитини.

1. Чи часто ви читали вголос своїй дитині, коли вона ще не вміла робити це сама?

а) практично кожного дня (5)

б) часто (4)

в) рідко, приділяю цьому мало часу (3)

г) рідко, тільки якщо попросить(2)

д) ніколи цим не займався (1)

2. Пригадайте, чи легко вашій дитині вдавалось навчання читанню?

а) так, це пройшло швидко, без сторонньої допомоги (5)

б) для цього знадобилось небагато часу (4)

в) ми довго займались з нею (3)

г) мої зусилля були марними, вона навчилась читати лише у школі (2)

д) ні, і зараз читає погано (1)

3. Спробуйте визначити інтерес вашої дитини до читання за наступними критеріями:

а) це стало її улюбленим заняттям (4)

б) читає багато, але тільки програмні твори (2)

в) читання її мало цікавить, читає дуже рідко (1)

г) дуже часто доводиться змушувати брати книгу у руки (0)

4. Спостерігаючи за дитиною, яка читає, у вас склалося враження, що:

а) насилу вникає в суть твору (1)

б) читає дуже поспішно, не вникаючи у зміст (2)

в) повністю закурюється у читання, часто не помічаючи, що робиться навкруги (3)

5. Коли ви прохаєте переказати прочитане, дитина:

а) не може цього зробити (0)

б) часто плутається, забуває основні деталі (1)

в) переказує прочитане близько до тексту (3)

г) додає до прочитаного від себе, вигадує щось нове, фантазує (4)

6. Якщо ваша дитина зайнята читанням цікавої книжки, а по телебаченню починаються мультфільми, вона:

а) кине книгу, почне дивитись мультфільм (0)

б) буде продовжувати читати, відволікатись і поглядати на екран (1)

в) телевізор не може перешкодити читанню, це лише 5-хвилинний перепочинок, потім знову сідає читати (3)

7. Якщо у вашої дитини є власна книжкова полиця, спробуйте по ній визначити коло читання дитини:

а) читає все (0)

б) обожнює детективи і пригоди (1)

в) дуже складна шкільна програма, і тому читає лише програмні твори (2)

г) читає щось ліричне (3)

д) «легка» література не входить до кола її інтересів (4)

е) це класика і наукова література (5)

8. На ваш погляд, на читання вашої дитини впливає:

а) школа (2)

б) телебачення, кіно (1)

в) ви – батьки (3)

г) дитина сама правильно вибирає собі книги (5)

д) щось інше (4).

9. Як дитина ставиться до творів, які вивчають у школі?

а) чигає охоче (з радістю) (3)

б) насилу виносить (2)

в) зовсім не читає (1)

10. Де дитина бере книги для читання?

а) з дитинства відвідує бібліотеку (шкільну, дитячу)(4)

б) у себе вдома – бо вдома велика бібліотека (3)

в) у друзів (2)

г) важко відповісти (1)

11. Як ви самі оцінюєте свої здібності у залученні своєї дитини до читання ?

а) гарно, бо читання дитини для мене – один з основних методів її виховання, я приділяю цьому велике значення (5)

б) добре, я вважаю, що читання займає важливе місце у розвитку дивини, але книги вона повинна вибирати самостійно (4)

в) задовільно, я не «слідкую за тим, що і як читає моя дитина, це обов’язки школи (3)

Додайте усі відповіді із оцінками і перегляньте результати.

Результати:

9–15 Увага! Книга не входить у коло інтересів, вашої дитини.

Можливо, дитина відчуває огиду, неприязнь до читання, що негативно вплине на її розвиток. Можливо, ви дуже мало приділяєте цьому часу і уваги. Спробуйте виправити помилку, зацікавте дитину, почитайте разом, почніть з легких творів. І обов’язково обговорюйте прочитане – це зблизить вас. Проконсультуйтеся з бібліотекарем шкільної або дитячої бібліотеки. Він допоможе вам і вашій дитині.

15–30 Ваша дитина належить до категорії читачів, які читають час від часу і вибирають літературу за шкільною програмою. Дитина буде читати книгу за необхідністю, але, на жаль, потреби у самостійному читанні немає. А, як відомо, примусове читання користі не дає. Тому вдома більше розповідайте про книги, які ви прочитали, які запали вам у душу, так щоб дитині захотілось їх прочитати.

31–49 Ваша дитина багато читає і робить це із задоволенням. Коло її читацьких інтересів широке. За допомогою книжок вона пізнає світ і розмірковує про життя і про саму себе. Вона правильно самостійно вибирає літературу. Читання такої дитини не потребує постійного контролю, бо ви вже прищепили їй любов до книги. Це вже цілком сформований читач. Але спілкування після прочитаного твору ніколи не буде зайвим.

50–56 Якщо ваша дитина увійшла до цієї групи читачів, ми вітаємо вас! У житті вашої дитини книга займає перше місце. Судячи з усього, книга є членом вашої родини, а ваша дитина – талановитий читач, вона не тільки багато читає і по-справжньому сприймає прочитане, вона має образну пам’ять, любить фантазувати і відтворювати прочитане. Але будьте обережні, дивіться, щоб читання не відволікало від реальності. Частіше порівнюйте книгу з життям, не позбавляючи при цьому дитину вільного читання.

Кiлькiсть переглядiв: 198

Коментарi